Stageperiode Juf Annelou

Beste kinderen, ouders en grootouders,

Hier zijn nog wat foto’s van onze stageweek rond het thema bloemen en vlinders.

Ik wil langs deze weg de ouders nog eens bedanken voor alle medewerking.
Bedankt om ons te brengen en te halen naar het vlinderbos. Ook dankjewel om samen met jullie kind een vlinder te maken. Dit heeft ons enorm vooruit geholpen tijdens onze godsdienstactiviteit. En natuurlijk ook een dikke dankjewel om zo talrijk aanwezig te zijn op het afscheidsfeestje.

Ik hoop dat de kleuters evenveel genoten hebben van de stage als ik, geniet van de foto’s en hopelijk tot een volgende keer!

Veel liefs,
Juf Annelou

Juf Annelou in de klas

Ik ben juf Annelou, ik heb een week stage gelopen in het klasje van juf Nele. We hebben gewerkt rond ontluikende geletterdheid, hier hebben we een paar spelletjes van gespeeld. Ook hebben we leren werken met de IPad en we hadden een ontdekhoek in de klas. In deze hoek konden de kinderen experimenteren met de verschillende hechtingsmaterialen : plakband, tape, klittenband, touw maar ook spijkers die ze moesten bevestigen met een hamer. Ik ben heel blij dat ik hier stage mocht lopen en ik kijk al uit naar mijn volgende stage in deze klas. Ik heb er echt van genoten en ik hoop de kinderen ook.

Lieve groetjes,

Juf Annelou

De Beebot op bezoek

Vorige week maakten de kleuters kennis met de “Beebot” in de klas. Ze ontdekten hoe ze deze robot konden laten bewegen en wat ze daarvoor moesten doen. Zo experimenteerden  we met de eerste stappen van éénvoudig programmeren. De eerste 2 dagen stapte “ Beebotje” vrolijk rond op onze  tafel, daarna gaven de kleuters meer gerichte opdrachten om een gebouwde weg te volgen. Dit tussen de houten blokken door en later op de mat op zoek naar de weg naar het kasteel waarbij ze de draken niet mochten raken. De kleuters waren heel enthousiast en met “ Beebotje “ hebben we er een heel fijn “vriendje” bij in de klas.

Feestje

Bezoek aan het Sinthuis