Sportdag Zilvermeer

Sportsterrendagen

Vaderdagcadeautje – met dank aan Pure Wood Design voor het hout

Project “bouwen” met juf Laura (stagiaire)

Project “bouwen” met juf Anke (stagiaire)

Techniek en groene energie

Techniek in de klas

Danone Nations Cup

Genieten van de winterzon!

Wandelen in Kattenbos naar de molen en een speurtocht op het Duits militair kerkhof

Techniek in de klas

Techniek wordt steeds belangrijker in het onderwijs. Basisschool Den Heuvel heeft al heel wat thema’s gegeven hierover. Binnen het thema ‘Techniek op mijn bord’ ging het 5de leerjaar op maandag 4 december koken in WICO campus St.-Jozef onder begeleiding van hun twee juffen, juf Caroline en juf Karen. Zij werden geholpen door 4 enthousiaste helpers: Mia, Rina, Annick en Jolien.

Op het menu: toastjes met eiersalade, een vruchtensapje, pompoensoep met spekjes, hamrolletjes gevuld met prei overgoten met een kaassaus en tot slot nog een appelcake.

De kinderen werden ingedeeld in groepjes van 7 en ieder groepje maakte samen met hun begeleider een gerecht.

De kinderen leerden niet alleen over ingrediënten, hygiëne en veiligheid in de keuken, bereiding, maar ook iets proeven en daarna alles opruimen.

Bedankt aan het WICO campus St-Jozef voor het mogen gebruiken van de keukens en aan onze helpers! Dankzij jullie was het een superfijne dag!

de Sint op bezoek

Lommelse scholenveldloop