Bye Bye Basisschoolfuif – 28 juni 2013

Op vrijdag 28 juni 2013 vond de eerste editie plaats van de spetterende BYE BYE Basisschoolfuif. De, inmiddels, oudleerlingen van het zesde leerjaar werden voor alle jaren hard werken getrakteerd op een avond uitbundig dansen en feesten met een echte DJ! De ouderraad, initiatiefnemer van dit jaarlijks terugkerende feest, kijkt samen met de oudleerlingen terug op een meer dan geslaagde eerste fuif.

Eetfestijn 2012

Kindervoorstelling met clown Bob en Belle

84 kinderen hebben genoten van de kindervoorstelling met clown Bob en Belle. Een hele leuke interactieve show waar het mysterie van de rode koffer centraal stond. Van het begin tot het einde van de show deden de kids enthousiast mee. De koffer bleek vol vlaggetjes te zitten, voor elk kind één. Op het einde van de show trok de onschuldige hand van clown Bob drie winnaars uit de hele stapel supermooie tekeningen die de kinderen voor de show hadden afgegeven. De drie winnaars ontvingen een mooi prijsje. Alle kinderen werden ook nog getrakteerd op een sapje en een zakje chips. De papa’s en de mama’s  genoten die middag van een kopje koffie of iets fris met een lekker koekje of zoutje. Het was een geslaagde middag!

Wafelactie 2011 – Bedankt!

Bijna 700 pakken wafels hebben een etiket opgeplakt gekregen. Prima werk!
Bedankt aan iedereen die onze actie gesteund heeft en aan alle dames en kids die de handen uit de mouwen hebben gestoken.

Dag van de leerkracht 2011

Kindernamiddag 2011

Schminksessie 2011

5 oktober… Dag van de leerkracht 2010

Deze ‘dag van de leerkracht’ is een mooie gelegenheid,

voor het uiten van onze respect en dankbaarheid!

Elke schooldag staan de leerkrachten voor onze kinderen klaar.

Vandaar dit kleine gebaar;

We verrassen de leerkrachten met een bloemetje en iets lekkers voor bij de thee.

In naam van de kinderen, de ouders en het oudercomité!

Wafels – Wafelactie 2009

1124 pakken wafels hebben dit etiket opgeplakt gekregen en zijn met de kinderen mee naar huis gegaan. Ook dit jaar was onze wafelactie weer een succes. Bedankt aan iedereen die onze actie gesteund heeft en aan alle dames die de handen uit de mouwen hebben gestoken.

Truffels – Truffelactie 2009

Er zijn maar liefst 189 doosjes truffels besteld. Niet slecht als je bedenkt dat de wafelactie nog maar net achter de rug was.

De bestelling en levering met de sympathieke mensen van pralinezaak Anmadis verliepen vlekkeloos. Bij het ophalen van de truffels werden we onthaald met een koffietje, gebak en de nodige pralientjes.

Allen bedankt voor de steun!

Clownvoorstelling 2010 – Clown Hermano & CO

70 Kinderen hebben kunnen genieten van clown Hermano en CO. De kids vonden het geweldig hoe mijnheer Hermano na wat trucjes met schmink en kleren ineens een heuse clown werd. Ook zijn andere grapjes konden de kinderen wel smaken. Een heus clowncertificaat was de kers op de taart voor de deelnemende kinderen. Kortom; leuke show, zeker voor herhaling vatbaar!

Cursus Grimeren – Workshop

Na deskundige uitleg van professioneel grimeerster Martine, gingen de mama’s aan de slag met schmink, spons en borstel.. Een sapje en een wafeltje maakte deze gezellige middag compleet. Het resultaat mag er zeker wezen.

Alle mama’s zijn dan ook met glans geslaagd voor deze grimeercursus en ontvingen een heuse oorkonde.

Investeringen oudercomité – Aankopen

Volgende  aankopen zijn reeds gedaan: XXL spelen 4op1rij & Domino voor op de speelplaats in de Slinkerstraat en een koelkastje voor de juffen aan de Servaesdreef . De clownvoorstelling en de bosklassers werden ook gesponsord door het oudercomité. In het vooruitzicht zal er nog een bijdrage aan de schoolreizen gebeuren. De receptie van de laatstejaars  zal ook helemaal bekostigd worden door het oudercomité.