Sprookjesverteldag

Bezoek PROVIL

Middeleeuwse bruiloft – Geschreven door Jonne

Middeleeuwse bruiloft!!!

De middeleeuwse bruiloft was :

• een mis
  • een receptie
  • een avondfeest

We stonden allemaal te popelen om  er aan te beginnen want we hadden er allemaal veel zin in . Iedereen was heel mooi gekleed volgens rang ( boer, burger, geestelijke of edelman/vrouw).

En toen begonnen we eraan, eerst kwam het huwelijk  dat was in de kerk we hadden dan de eetzaal omgebouwd tot een kerk met Lennert als priester.

De koppels waren :

• Hanne en Tuur
  • Michiel en Emilie

In de mis moesten ze hun jawoord geven en elkaar een bruidsbelofte voorlezen.

De getuige van Hanne ( Jonne)

De getuige van Tuur( Thibo)

De getuige van Emilie (Rhune)

En de getuige van Michiel (Jenna)

Hadden ook allemaal iets voorbereid voor hun zoon of dochter iets om voor te lezen .Dat Was het huwelijk , …over naar de receptie.

Tijdens de receptie stonden er  hapjes op ons te wachten,  het waren blokjes ham en blokjes kaas. Er was natuurlijk ook iets om te drinken en dat was kersensap die de obers ons persoonlijk kwamen brengen .

Ten slotte was er nog het avondfeest

Als voorgerecht kregen we groentesoep , daarop volgde een lekkere boterham met boterhamworst, sosies(salami)  of kaas .  Toen was het even pauze en was het tijd voor een dansje van de koppels. Als laatste kregen we nog een stukje karamelcake. Heerlijk!!!

Het was een top namiddag !!!!!!!!!!!

Muziekspektakel – Verslag door de leerlingen

MUZIEKSPEKTAKEL ZESDE LEERJAAR!!

Op vrijdag 28 januari sloten we onze muziekweek af met een groot muziekspektakel.

We zongen, dansten, bespeelden instrumenten en leerden veel bij over muziek.

Dans = we hebben ons in twee groepen gesplitst en zo heeft iedere groep een leuke dans in elkaar gestoken!!

Sound of music = we mochten ons kandidaat stellen om mee te doen aan de sound of music, britt was een geweldige maria met de 7 kinderen :   jenthe de DO , rhune RE , lennert MI , julie FA , hanne de SOL , lynn LA en lize was SI !!!

Zingen =  heel leuk,, we hebben in de klas 2 liedjes moeten leren ( heal the world = michael jackson en…. me and my guitar = tom dice )

Dus we hebben in de klas zangles gekregen van de juf en andere kinderen konden  gitaar oefenen met de papa van Tuur.

Rappers = in de klas hebben we in groepjes een rap-lied mogen verzinnen.

Workshops = we hebben tussen 3 instrumenten kunnen kiezen om er een workshop rond te doen, je kon gitaar , blokfluit of keyboard kiezen !! En als je er één had gekozen kreeg je er les over ( mocht je het instrument zelf bespelen ) !!!

We leerden ook over de geschiedenis van muziek en kregen notenleer. We weten nu welke soorten instrumenten er zijn en kunnen ze ook in het Frans benoemen.

Op het einde van de week was het grote spektakel, iedereen was heel zenuwachtig vooral de juf !!!!!

De show was een groot succes!!!

Expedition Milky Way

American Games