Bezoek Breugelhoeve in Peer – Bazaar Kastaar

Op vrijdag , 9 maart vertrokken de leerlingen van het eerste leerjaar naar de Breugelhoeve in Peer. Ze bezochten er de tentoonstelling “Bazaar Kastaar” Ze kregen een boeiende uitleg over zuivel, melkveebedrijven, het melken van koeien, … Het was zeer leerrijk voor de kinderen en iedereen bleef geboeid luisteren tot de ervaren gids stopte met vertellen.
Daarna mochten ze naar de keuken. Hier kon iedereen zijn kookkunsten showen. Ze maakten toast, milkshake en poffertjes. Het was echt superleuk. Toen ze klaar waren met koken, opruimen en afwassen mocht alles opgegeten worden. Ondertussen was het al middag geworden. Buiten was er een mooie speeltuin waar iedereen zich even kon uitleven. Wie nog honger had, kon zijn eigen boterhammen nog opeten. Na de middag vertrokken we onder een stralend zonnetje naar het Custershof. Dat is een boerderij in de buurt. Na 20 minuutjes wandelen , werden we verwelkomt door de boer. Hij toonde de koeien en vertelde ondertussen over het leven op de boerderij. Daarna bezochten we de varkensstallen. Daar hadden 13 zeugen kleine biggetjes gekregen. Die kleintjes mochten vastgehouden worden. Toen we als laatste ook nog de kleine geitjes mochten bewonderen was onze daguitstap compleet. Moe, maar zeker voldaan keerden we om 14.30 uur weer terug naar onze school. Als herinnering kregen alle kinderen nog een petje van de boer en voor de klas een spel. Terug op school vertelden de kinderen nog vol enthousiasme over hun uitstap. Het was echt een meer dan geslaagde dag. Bedankt dus aan iedereen die deze dag voor ons mogelijk maakten.

Prinsen en prinsessen in het eerste leerjaar

De kinderen van het eerste leerjaar werkten deze week rond het thema “ prinsen en prinsessen”.
Het werd een fantastische week.

De meisjes lieten hun fantasie de vrije loop en  zweefden op roze wolkjes.
De jongens hielden het dan meer bij stoere prinsenverhalen en bouwden liever aan hun kastelen.
Kortom voor iedereen wat wils.

Maar na deze week kwam iedereen weer zachtjes met zijn voetjes op de grond.