Lommels Zand In klas 5A

De leerlingen van klas 5A hebben geleerd over ‘Lommels zand’.
Dit jaar is het de 31ste editie van de zandtapijtenwedstrijd, waaraan ook wij deelnemen.
Binnen het thema ‘muziek’ maakten ze in groepjes een eigen ontwerp.
Samen gingen ze aan de slag, met als resultaat 6 mooie zandtapijten.
De zandtapijten zullen in C.C. De Adelberg tentoongesteld worden gedurende de hele zomer.
Iedereen kan dus een kijkje gaan nemen!

Europabeurs in het 5e leerjaar

De leerlingen van het vijfde leerjaar organiseerden een heuse Europabeurs. Een tentoonstelling in twee klaslokalen liet de vele bezoekers kennismaken met verschillende landen van Europa. En het bleef niet alleen bij kijken en luisteren. De meeste landen presenteerden ook typische hapjes aan het publiek: maatjesharing uit Nederland, Serranoham uit Spanje, Pizza uit Italië, enz…

Feestelijkheden – Lommelse kinderraad

Mijn naam is Benjamin Bosmans-Verdonk en ik werd door het 5de leerjaar van mijn school ‘Den Heuvel’ verkozen om te zetelen in de Lommelse kinderraad.
Als kinderraadslid zit ik in de werkgroep ‘feestelijkheden’ & ik vond het een goed idee om geld in te zamelen voor een goed kinderdoel.
Zo trok ik enkele weken geleden mijn stoute schoenen aan en ik belde zélf onze burgemeester, Peter Vanvelthoven, op om hem mijn voorstel te doen & hij was meteen bereid om zijn medewerking te verlenen.
De dag erna ging ik met mijn papa, Rony Verdonk, mee naar zijn vergadering van de serviceclub ‘51’ (’t Zand) om er mijn voorstel te doen. Ik sprak met een bang hartje een groep van wel 20 volwassenen toe om hen te overtuigen van mijn initiatief.
Ook zij waren meteen bereid om mee te werken aan mijn project.
Op de eerstvolgende vergadering van mijn werkgroep waren Wannes Mentens, onze kinderburgemeester & de andere aanwezige kinderraadsleden enthousiast voor mijn plan, mede dankzij de hulp van Bram Bernaerdts, de jeugd coördinator.
En ziehier het resultaat : In het weekend van zaterdag 17 & zondag 18 december hielpen we met velen bij de organisatie van de tombola op de kerstmarkt van FOC ‘t Zand.
De burgemeester en kinderburgemeester openden samen met kinderraadsleden & John Vandenberk (de ‘51’- voorzitter) officieel de kerstmarkt.
Peter Vanvelthoven mocht proosten met cava, Wannes & ik kregen ‘bruisend appelsap’.
De kerstmarkt was een groot succes & we zullen binnenkort zeker een vette cheque kunnen overhandigen aan AKINDO, het goede Lommelse kinderdoel waar wij als kinderen, dankzij de ‘51’, ons mochten voor inzetten.

Fotobewerking : Zjev Coomans – Mol
Artikel ingezonden door Benjamin Bosmans-Verdonk