in de klas van juf Barbara – Lente en Pasen

Joepie, de lente is weer in het land!!!
Dit ging niet ongezien voorbij bij onze jongste kleuters.
Iedereen bracht iets van de lente mee naar de klas.
We verzamelden alles in een mooie bak en er werd een mooi lentehoekje ingericht.
Zo kon iedereen genieten van een vleugje lente in onze klas.
De kleuters zaaiden ook zonnebloemen.
Dagelijks werden de zaden bewonderd en op een dag verscheen er een plantje.
Dolgelukkig waren de kinderen.
Ze werden heel goed verzorgd en mochten lekker in het zonnetje aan het raam staan.

Ook werkten we rond Pasen.
De eitjes van de kip werden onder de loep genomen, evenals allemaal paaseitjes.
Het was volop smullen.
De kleuters leerden nieuwe dingen bij en genoten van het gegeven Pasen.
Ook waren ze verrast, toen ze ’s morgens lekkere eitjes in hun zelfgemaakte Paaskip vonden.

Kleuters juf Barbara – De mooiste vis van de zee

Gedurende 2 weken werkten de kleuters rond het boek: “De mooiste vis van de zee. “
Er werd verteld, poppenkast gespeeld, spelletjes gedaan, gezongen en gedanst en heel veel geknutseld.
De kleuters beleefden dolle pret met Regenboogje.
We hebben er ook een klasvriendje bijgekregen.
De kleuters verkozen de naam “Floortje”voor ons goudvisje.
Ze hebben ervaren dat samen dingen doen veel leuker is dan alleen.
Daarom hebben ze thuis samen met mama of papa, oma of opa een hengel geknutseld.
Wat een mooie resultaten waren er.
Ook werd er een gezellige hengelwedstrijd gehouden, samen met de ouders.
Plezier voor jong en oud!
De kleuters hebben een grote zee gemaakt met verf en sponsen en elk visje, ongeacht de kleur, mocht in de zee zwemmen.
Iedereen hoort erbij.
Het was een fijn thema waarin we ons bewust werden dat vriendschap heel belangrijk is.

Voorleesweek – Juf Agnes

Sinterklaasfeest

Juf Barbara – Herfst en Regen

Ik de week voor het herfstverlof, voorspelde de weerman veel regen. Dit was dan ook het ideale moment om met het thema aan de slag te gaan. Vermits er de eerste dag geen regen was, hebben we zelf maar plassen
gemaakt. Ook mochten de kleuters ontdekken dat hun voetjes droog bleven als ze met laarzen aan, in een waterbak gingen staan. Er werd gelopen, gesprongen en gedraaid met de paraplu’s. En natuurlijk hebben we ook met een gieter onze eigen regen en plassen gemaakt.

Klankenbos en Scoutsrally

Vrijdag 12 september gingen we met alle kleuters op ontdekking in het klankenbos te Neerpelt. We hebben er klanken, geluiden, stilte en stemmingen in beluisterde muziek ervaren en herkend.

Na bewondering te hebben voor deze kunstwerken, picknickten we in de Scoutsrally.

In de namiddag speelden we samen in deze speeltuin.  Kleuters en juffen genoten van deze zonnige dag.

Kleuters Juf Barbara – Net als papa

Juf Barbara – Sfeerbeelden start schooljaar