Info vrijdag 26 oktober

De bus zal a.s. vrijdag rond 16.00 uur aankomen op school.

Donderdag

Een gedicht:

Opstaan met gelach,
het is al donderdag.
Met een beetje ochtendgymnastiek
lachen we ons een kriek.
Woop woop woop woop… Gangnam style alom
Iedereen danste zich krom.
Na een stevig ontbijt waren we er op gebrand:
wij willen terug naar het strand.
Schelpen zoeken , spellen spelen,
forten bouwen, geen tijd om ons te vervelen!
’s middags aten we lekker ongezond:
keilekkere hotdog of beter gezegd: hete hond.
En brave engeltjes , dat zijn wij
daarom gingen we naar de abdij.
Een echt skelet en een stoere gids,
dat zat wel snor vonden alle kids.
Nu is de bonte avond al geweest
Het was een heus en waarachtig superpiratenfeest.

Wat een heerlijke zeeklasse!!!!

Een limerick:

er was eens een klas aan de zee,
die liep enthousiast met de gids mee.
Ze zagen duinen en ’t strand
en een abdij onder ’t zand.
’s oavonds woaren zij oallen heil tevree!

Woensdag

Vandaag was de grote dagtocht!!
We wandelden in het zalige zonnetje langs het strand, tot aan het natuurreservaat de Westhoek.
Na onze picknick arriveerden onze gidsen.
We leerden over de fauna en flora: de duindoorn die vitamine C bevat, de judaskus die we in Chinese gerechten terugvinden en de teunisbloem die kalmerend werkt.

Na deze leerwandeling begon de tocht terug naar het hotel. Daarmee was ook de jacht geopend op wenteltrapjes, hè juf Annelies ?

Onze buikjes zijn weer zalig vol en we hebben samen met de piraten een quiz gedaan die ons dichter bij de schat brengt.

Tot morgen!!!

groetjes

Dinsdag namiddag

Op dinsdagnamiddag namen we de kusttram naar Nieuwpoort. We bezochten er eerst het Albert-1-monument. Lekker hoog en je kon er tot in Oostende kijken. We moesten er ook opdrachten oplossen. Daarna stapten we langs de visserskaai, met de vismijn waar de vissers ’s morgens hun vangst verkopen. We wandelden verder langs de grootste jachthaven van West-Europa. Er liggen daar honderden jachtjes en jachten! Langs de mooie promenade stapten we naar Nieuwpoort-Bad. We wandelden de pier af, waar een vrouwtje ons nog van alles uitlegde over de zee. Daarna namen we de tram terug naar Koksijde. Er stond een lekker avondmaal op het menu: vol-au-vent met frietjes! Dat hadden we wel verdiend na deze vermoeiende maar fijne dag!

Dinsdag voormiddag

Op dinsdagvoormiddag verzamelden we aan Ster Der Zee. Daar wachtten twee natuurgidsen ons op. Ze leerden ons enorm veel bij over de duinen en het strand. Heel erg boeiend. Het ging over duinen die zich verplaatsten , over planten die het duinzand vasthouden, over het belang van konijnenholen in de duinen, over een kleine zure bes die driemaal zoveel vitamine C in zich heeft dat een sinaasappel, over hoe je een kwal herkent die je pijn bezorgt bij aanraking, over het feit dat heremietkreeften schelpen van andere dieren gebruiken als schuilhut, over het ontstaan van eb en vloed, enz…. teveel om op te noemen. Op de foto’s krijg je een goede indruk van deze fijne en zonnige voormiddag!

De eerste foto’s vanuit Koksijde

Onze eerste dag zit er al op.
We hebben genoten van zon, zand en zee en het lekkere eten!

Zalige zon
Eten van spaghetti
Eerste strandwandeling
Kamers in orde maken
Lachen
Avondactiviteit
Strand

Groetjes!

Op zeeklas naar Koksijde – Het vertrek

Op maandagmorgen 22 oktober vertrokken de leerlingen van het vijfde en het zesde leerjaar op zeeklas naar Koksijde.

Zij verblijven tot vrijdagmiddag in het Reigersnest en zullen de zee en de kust héél wat beter kennen als ze vrijdagavond thuiskomen!

Morgen, dinsdag, staat er in de voormiddag een strand- en duinenwandeling met gidsen op het programma. In de namiddag nemen de leerlingen en hun leerkrachten de kusttram naar Nieuwpoort, waar ze het Sluizencomplex De Ganzenpoot bezoeken, het Albert-I-monument mogen beklimmen (met een prachtig uitzicht tot in Oostende!), de jachthaven en de vissershaven al wandelend verkennen en de pier afwandelen. Een gevuld programma dus… Hierbij alvast wat foto’s van bij het vertrek!