AFHAALFESTIJN ZONDAG 21/11/2021

Wil je graag onze overheerlijke gerechten bestellen? Dat kan tot en met 8 november 2021!

Ouders van onze school mogen de gepaste centjes en het bestelformulier meegeven met hun kind. Sympathisanten buiten de school mogen even contact opnemen met de school (011/540258) en dan spreken we af hoe het formulier met het gespaste geld veilig bij ons komt.

BOUWWERKEN KLEUTERSCHOOL + SPORTZAAL

Op onze vestiging te Warande 7 zijn er momenteel bouwwerken lopende.

Wat zijn de plannen?

We breiden deze vestiging uit met 2 nieuwbouw kleuterklassen. Daarnaast verbouwen we het bestaande Chiroheem tot een sportzaal en polyvalente ruimte. We verwachten dat de werken eind schooljaar 2021-2022 voltooid zijn.

Op 1 september 2022 zullen de kleuterklassen van de Servaesdreef hun intrek nemen in de nieuwbouwklassen op de Warande. In de nabije toekomst zal Den Heuvel dus één in plaats van twee kleutervestigingen hebben. De Servaesdreef zal dan sluiten. Al onze kleuters zullen dan samen zitten op de Warande.

Work in progress:

Nog geen afbeelding geselecteerd

Info bij de start van het schooljaar

Nuttige info i.v.m. de start van het schooljaar vind je in deze brief.

OPENKLASMOMENT

Praktische info vind je in deze brief.

Corona nieuws

Zie pagina corona info & links

Enquête: huiswerk

Graag horen we jullie mening over het huiswerk op onze school. We hebben een enquête opgesteld om in de toekomst de kwaliteit te blijven opvolgen en te verbeteren om een mooie, opbouwende lijn te creëren in het huiswerk.

Onderstaande link verwijst naar de enquête. Deze kan je invullen van 9 maart 2020 tot 27 maart 2020.

Enquête

Alvast bedankt voor jullie medewerking.

Info ivm nieuwbouw Warande

De gronden van schoolvestiging Warande zijn aangekocht. We hebben de goedkeuring ontvangen voor de bouw en subsidie. De laatste regelingen worden getroffen om het dossier af te ronden, zodat het ter goedkeuring kan opgestuurd worden.

Wij hopen snel de werken te starten en houden jullie onder meer via deze weg op de hoogte van verdere stappen.

Nieuw – Overstap naar online aanmeldingssysteem

Vanaf schooljaar 2020-2021 werken bijna alle Lommelse basisscholen met een digitaal aanmeldsysteem. Is jouw kind geboren in 2018? Of wil je een andere school kiezen vanaf volgend schooljaar? Dan moet je je kind eerst online aanmelden via lommel.aanmelden.in voordat je het inschrijft op school.

Onderstaande link geeft meer informatie over hoe aanmelden en data van infosessies waar je extra vragen kan stellen over het nieuwe systeem.

Folder: digitaal aanmeldingssysteem

SPORTDAG Lagere school 15 juni 2020 – gewijzigde datum

De sportdag van de lagere school stond gepland op maandag 18 mei 2020. Deze dag werd normaal georganiseerd op school, maar dit jaar gaan we op verplaatsing. We trekken naar het Zilvermeer, te Mol. Daarom zijn we genoodzaakt om de datum te veranderen naar maandag 15 juni 2020.

Verdere info volgt. Wij kijken er alvast naar uit!

Schoolfeest 13 juni 2020 – GEWIJZIGDE datum

We willen jullie op de hoogte brengen dat de datum van het schoolfeest is gewijzigd. Normaal zou dit doorgaan op zaterdag 16 mei 2020, maar om verschillende redenen wordt dit verplaatst naar zaterdag 13 juni 2020.

Hou deze datum dus zeker vrij, want het zal beslist de moeite worden.

filmavond

KINDERBURGEMEESTER 2019-2020

Witte rook in het Huis van de Stad op donderdag 14 november 2019. De raadsleden van de Kindergemeenteraad hebben een nieuwe Kinderburgemeester gekozen. Wij zijn superfier want Mauro zit in het 5e leerjaar van onze basisschool en hij volgt Lander Verduyckt op. Proficiat Mauro Verdonk! De Kindergemeenteraad zal dit jaar vooral werken rond de thema’s milieu en verkeer. De projecten die Mauro persoonlijk wil uitwerken zijn ‘Het UNO speelkwartier’ en ‘Een Cleanwalk wandelstok om afval te prikken’. Veel succes!

Breng je sportclub mee naar school …

Kijkdagen, instapmomenten, ouderavonden

De datums en meer info vind je hier.

Zin in Leren! Zin in Leven!

Vanaf schooljaar 2020-2021 werken we in de Katholieke basisscholen enkel nog met het nieuwe leerplan ‘Zin in leren! Zin in leven!’. Ondertussen zijn we met ons team al een hele tijd bezig om dit nieuwe leerplan stap voor stap te implementeren. Nieuwsgierig wat het allemaal omvat? Neem dan zeker een kijkje in onderstaande folder.

Verkeersveiligheid

Ook dit jaar willen we als school nog eens extra de aandacht vestigen op verkeersveiligheid. Als geheugensteuntje kan je hier de afspraken nog eens terugvinden.

[/swifty_grid_row]

[/swifty_text][/swifty_grid_column]